Vi uppmanar dig att se det här som en möjlighet att påverka din egen framtid. Se varje person du möter som en eventuell framtida arbetsgivare eller viktig kontakt för ditt nätverk. För att ditt besök ska bli så bra som möjligt kommer här:
Titta igenom dagsprogram och utställarlista för att skapa din egen ”måste”-lista över vad du vill uppleva på mässan.
Om det är någon utställare som du extra gärna vill prata med - maila utställaren innan mässan och fråga när de har tid att träffa dig. Förklara vem du är och varför du vill träffa dem.
Ett bra sätt att få en känsla för en bransch är att spontanavandra på mässan och samla på sig intryck. Vilka är branschens hetaste argument, vilka nyheter lanseras och vilka företag verkar ligga i framkant?
Utställarna är på mässan för att träffa kunder och är de upptagna när du kommer – gå förbi lite senare. Oftast är det lite lugnare under senare delen av mässdagen, då kan det vara lättare att få tillfälle för ett snack.
Skriv ned dina viktigaste intryck efter mässbesöket. Vad är aktuellt i branschen? Vilka företag skulle du vilja ha en fortsatt kontakt med, kanske till och med börja att arbeta hos? Maila efter mässan eller följ dem i sociala kanaler för att bygga relationer och nätverk.
Lycka till!