En ny generations odlare

En ny generations odlare
Hur fångar man de yngre odlarna och deras nyfikenhet och kunskapstörst om att vilja skörda grönsaker och frukt? Rebecca Strömblad och Hanna Schagerlöv har trots sin unga ålder mycket erfarenhet som de delar med sig av.

Hur ska man nå de yngre konsumenterna? Det är de många som undrar idag, då internet och sociala medier skäl allt mer av vår tid och uppmärksamhet.

Hanna Schagerlöv och Rebecca Strömblad tillhör en ny generations odlare som i år är på Elmia Garden för att föreläsa om hur man fångar upp de yngre kunderna. Att förenkla och synas där den nya generationen befinner sig är några av de handfasta tips som de delade med sig av.

-Det börjar bli status att ha en egen odling och att bjuda på kunskap och inspiration för att få unga nybörjat att komma igång är ett sätt att fånga den här kundgruppen. Att visa att du är klimatsmart är ett annat. Klimatet är en stor och intressant fråga för många idag, säger Hanna Schagerlöv och Rebecca Strömblad fyller i.

-Att finnas i sociala medier är nästan ett måste numera om man vill kommunicera med den här kundgruppen och det gäller att göra det med personlighet och finess.