”Lukta, lyssna och känna” – därför lyckas Ursviken i montern

Taggar:
Elmia Plåt
”Lukta, lyssna och känna” – därför lyckas Ursviken i montern
Hur lyckas man som utställare på en mässa? Den knäckfrågan har Ursviken svaret på.

ursviken-1.jpg

– Kunderna måste se maskiner. Få lukta, lyssna och känna på dem, säger Kenneth Ragnmark säljare på Ursviken, som ställer ut på Elmia Plåt.

Elmia Plåt 2018 blev en riktig höjdare för Ursviken. Det gjordes affärer och än i dag finns leads att bearbeta. Mycket tack vare den lyckade taktiken i montern.

– Ofta kommer operatörer och tittar och då måste du få dem att känna sig bekväma vid maskinerna som visas. Det kan ju vara just den här maskinen som han eller hon sedan ska använda. Sådant kan du inte visa i ett prospekt, utan det görs bäst på plats, säger Kenneth Ragnmark.

– Har du dessutom en premiärvisning av en maskin eller tjänst tror jag att det lockar extra många.

För en stor spelare som Ursviken är det viktigt att det finns tillfällen och utrymme att visa maskiner och möta branschen. Och då är inte minst den geografiska aspekten viktig. Därför ses Elmia Plåt som en given mötesplats för företaget.

– Mässan är en bra plattform för hela branschen. Man får nya infallsvinklar och det blir ett avstamp för nästa fas i produktionen. Dessutom ligger den bra i tid på senvåren och lockar rätt besökare, säger Kenneth Ragnmark.

Förra året visade Ursviken en kantpress på över 300 ton i montern. När Elmia Plåt arrangeras nästa år har företaget fler nyheter att visa för besökarna.

– Monterplatsen är klar och vi har i princip redan bestämt oss för vad som ska visas i maskinväg. Det är ett perfekt tillfälle att visa nya produkter och lösningar. Här är alla kunder samlade, avslutar Kenneth Ragnmark.