Ravema har nycklarna till lyckade mässor

Tydlighet. Både när det gäller målsättningen för mässan och vilket budskap som ska förmedlas i montern. Det är så Ravema lyckas gång på gång under Elmia Verktygsmaskiner och Elmia Plåt.

En potentiell kund ska alltid få med sig något hem från montern. Oavsett om det är en teknisk lösning eller inspiration för framtiden. Så ser den övergripande strategin ut för Ravema inför Elmia Verktygsmaskiner och Elmia Plåt.

– Nyckeln till att vi lyckas så bra med mässor är tvådelad. För det första gör vi det ordentligt – vårt motto är att inte göra någonting halvhjärtat. För det andra har vi en tydlig målbild av vad vi vill få ut av eventet och tar in den kompetens som behövs. Det gör att vi alla jobbar åt samma håll och att medarbetarna är engagerade, säger Jörgen Fredsson, vd på Ravema.

Inför en mässa tar Ravema även fram ett tydligt tema med ett specifikt budskap som de vill förmedla. Ett arbete som redan nu är i gång inför mässorna 2020. Tillsammans med en engagerad och teknisk kunnig personal bidrar detta till att nå den uppsatta målsättningen.

– Vi vill visa våra kunder vad vi kan hjälpa dem med i sin verksamhet. Marknadsföringen är viktigt för oss det bästa sättet att visa det är på våra egna event och på mässor. Då är vi förberedda och kan visa praktiska exempel, inte bara fysiska produkter utan även tekniska lösningar. Den absolut största och viktigaste delen för oss är att kunderna ska få med sig något hem när de har varit i kontakt med Ravema, säger Jörgen Fredsson.

Publicerad
2019-06-18
Bilder
Ravema har nycklarna till lyckade mässor
Ravema har nycklarna till lyckade mässor