Globala jätten hittar rätt på Elmia Verktygsmaskiner

Inom 30 mils radie från mässan hittar DMG MORI 80 procent av sina svenska kunder. Därför är det en självklarhet att ställa ut på Elmia Verktygsmaskiner.
– Det är en mässa som lockar många fler besökare än andra. Så har det varit sedan starten, säger Patrick Almquist, försäljningschef på DMG MORI i Sverige.

Att det kommer rätt besökare är en aspekt. Den geografiska en annan. Men framför allt är Elmia Verktygsmaskiner en mötesplats för hela branschen – vilket är det viktigaste för DMG MORI.

– Naturligtvis vill vi hitta så många leads som möjligt när vi ställer ut på en mässa. Det är så vi tar fler marknadsandelar. Den chansen ges här, och det är därför vi väljer att satsa på mässan, säger Patrick Almquist.

Patrick Almquist berättar att företaget har sex säljdistrikt i landet. Elmia Verktygsmaskiner gör det möjligt för säljarna att träffa hela kundregistret på samma plats.

– Från Jönköping når vi 80 procent av våra befintliga kunder inom 30 mils radie. Till mässan lockas även de övriga 20 procenten som vi kan bearbeta på samma gång.

– Jag skulle säga att det är viktigt för hela branschen att det finns en så stor och bra mässa i Sverige.

DMG MORI vet hur man ska locka besökare och få ett högt tryck i montern.

– Det är jätteviktigt att ställa ut det som våra säljare vill visa upp, det som säljer bäst, säger Patrick Almquist.

 – Vår ambition är att visa stora nyheter på mässan, varav en världsnyhet. Som kund på en mässa förväntar du dig att se nyheter, häftiga saker som lockar dig att vilja se och veta mer. Det handlar om respekt för såväl besökare som vårt gäng i montern.

Publicerad
2019-10-31
Bilder
Globala jätten hittar rätt på Elmia Verktygsmaskiner.
Globala jätten hittar rätt på Elmia Verktygsmaskiner.