Kojapo rustar för uppgång

Kojapo är det lilla företaget som vågar satsa stort. Nyligen tog de över marknadsföringsansvaret för Rödhammarbolagens standardsortiment och till hösten har de den bredaste montern på VA-mässan.

– Man ska våga satsa. VA-mässan är en utmärkt plats att delta på, säger vd Seth Lundgren.

Stockholmsföretaget Kojapo importerar teknikutrustning för VA-sektorn i Sverige och har nischat in sig på metoder och produkter som kan minska påverkan på vatten, luft och levande organismer. Deras slutkunder är Sveriges alla kommuner, stora byggentreprenörer och energibolag.

I början av året tog Kojapo över marknadsföringsansvaret av Rödhammarbolagens standardsortiment samt katalogsortiment på VA-produkter. Målet är att båda företagen ska gynnas av samarbetet.

– Tanken är att vi ska frigöra tid och resurser för produktion och utveckling hos Rödhammarbolagen. Samtidigt ska vi själva kunna öka vår försäljning. Vi har bra marknadsföringskanaler och vet hur vi ska nå fram till kunder, säger Seth Lundgren.

Ett brett register kräver en bred utställningsyta. I år storsatsar Kojapo på VA-mässan och har den bredaste montern, 25 meter bred.

– Det ska inte gå att missa oss, säger Seth Lundgren.

– Förutom att visa våra och Rödhammarbolagens produkter kommer vi att ha demovisningar.

Seth Lundgren ser ljust på framtiden och tror på en stark konjunkturuppgång till våren. Det är oftast då nya byggprojekt fastställs, menar han.

Kojapo har idag sju anställda.

Publicerad
2014-03-19
Bilder
Seth Lundgren, vd på Kojapo, tror på stark konjunkturuppgång till våren.
Seth Lundgren, vd på Kojapo, tror på stark konjunkturuppgång till våren.
Kojapo hyr ut teknikutrustning för bland annat underhåll, utveckling och reparation av olika rörkopplingar i avloppssystemet.
Kojapo hyr ut teknikutrustning för bland annat underhåll, utveckling och reparation av olika rörkopplingar i avloppssystemet.