Pitch it! – en språngbräda för din tillväxt

Få effektiv marknadsföring på branschens största arena och ett tillskott i expanderingskassan på upp till 250 000 kr. Elmia Subcontractors pitch-tävling är en gyllene chans för ditt företags utveckling!

I tävlingen Pitch it! pitchar underleverantörer som vill satsa på internationalisering och digitalisering sin idé för en namnkunnig jury. Om idén bedöms hållbar kan man få en check på upp till 250 000 kr.

– Självklart räcker inte pengen hela vägen i en större satsning, men den kan bli ett bra smörjmedel som gör att man vågar pröva sin idé på ny en marknad eller inom digitalisering, säger Malin Jönsson, samordnare av Pitch it! och projektledare EEN Jönköping och Gotland.

Allt fler tar chansen
När tävlingen hölls för andra gången 2017 deltog nästan dubbelt så många företag som vid premiären ett år tidigare. I år hoppas man på ett fortsatt växande intresse, berättar Malin Jönsson.

– Vi vill att ännu fler underleverantörer ska se både digitalisering och internationalisering som en del av sin tillväxtresa. De bolag som deltagit hittills har fått bra utdelning på flera sätt.  

Värdefull spotlight
Som deltagande företag kan man välja om man vill pitcha sin idé på scen eller i ett stängt rum vid sidan av. Kanske är man inte redo att presentera sitt case officiellt, kanske är det känsligt för konkurrens. Det respekteras naturligtvis, samtidigt finns det mycket att vinna på att presentera på scen, menar Malin Jönsson.

– De som har pitchat på scen tidigare år har fått väldigt mycket uppmärksamhet och positiv respons. Bara det att pitchningen sänds live på skärmar över hela mässan och att vinnarna blir omskrivna i mässans nyhetsbrev, hemsida och på Almis webb. Det ger naturligtvis många ringar på vattnet.

Publicerad
2018-10-01
Bilder