Swede Wheel satsar på vinnande koncept

Förra året hade Swede Wheels rekordmånga leads under Elmia Subcontractor. I år fortsätter företaget på sin storsatsning.
– Det är en klyscha, men för att få resultat krävs det hårt arbete. Vi var mycket väl förberedda inför mässan och bokade in flera av våra kunder i förväg, säger Swede Wheels vd Andreas Hildingsson.

Årets koncept blir i stort sett det samma som förra året. Det innebär en plats i Gnosjö-regionens monter samt lansering av flera nya produkter.

Förhoppningen är att göra en lika bra mässa som under 2013.

– Förra året presenterade vi en jättesatsning med riktade inbjudningar till företag som vi sedan ringde upp. De som vi inte hade som kunder som fick ett handskrivet kuvert och samtidigt bjöd vi in befintliga kunder via mejlutskick, säger Andreas Hildingsson.

Tidigare hade Andreas Hildingsson och Swede Wheel känslan att flera potentiella kunder gått förbi deras monter. Ett initiativ för att locka in kunderna var att ha med slutprodukterna, något som verkligen gav resultat.

– Det är inte mässans ansvar att göra oss till en bra utställare utan det är vårt eget ansvar, säger Andreas Hildingsson.

Han pekar även på det lyckade samarbetet mellan Swede Wheel, Gnosjö-regionen och Elmia. Ett samarbete som tillsammans med förra årets storsatsning gjorde att Swede Wheel framför allt fick flera konkreta affärsmöjligheter att jobba vidare på under året.

– Det är alltid svårt att sätta kronor och ören på det, men vår magkänsla är att vi skickade signaler till marknaden att vi verkligen är på gång. Vi fick in rekordmånga leads och vi fick kontakt med flera nya företag, säger Andreas Hildingsson.

I år kommer Swede Wheel med ett antal nyheter till Elmia Subcontractor. Lanseringen av de nya produkterna börjar redan den 1 augusti och pågår sedan hela hösten fram till mässan i november.

Bland annat handlar det om ett ökat utbud av hjul med hög lastkapacitet samt ytterligare lanseringar inom konceptet Swede-Wheel Express.

För Swede Wheel, som är den enda producenten av liknande produkter i Sverige, är det en självklarhet att återigen ställa ut på Elmia Subcontractor.

– Vi är marknadsledande i Sverige och känner att det här är en viktig mässa för oss. Vi har många kunder i regionen som är väldigt glada över att besöka oss på mässan. Det handlar både om kundvård och om att visa upp oss med våra nya produkter. Kunderna förväntar sig att vi är på plats, säger Andreas Hildingsson.

Publicerad
2014-09-10