Kundunik sourcing gav många leads

Liljenberg från Vellinge lyckades lyfta fram sitt segment med kundunik sourcing under Elmia Subcontractor. Intresset var med andra ord riktigt stort.
– Vi har fått in ett 20-tal leads om dagen, säger René van der Plujim, vd på Liljenberg.

Skånska Liljenberg är agentur och distributör för bland annat elektroniska lås, jalusier och teleskopskenor. Men företaget erbjuder även kundunik sourcing inom gjutning, stansning, bearbetning, sintring, gummi och textilier.
– Vi hjälper till med stöd under hela kedjan, med allt från ompackning till extra avkylning. Sedan levererar vi det till kundens slutdestination, säger René van der Plujim.

Liljenberg samarbetar med företag i Skandinavien som vill reducera kostnaderna för kundunika komponenter. Inköpen sker från tillverkningsföretag i främst Kina och Taiwan – något som Liljenberg har gjort under ungefär 20 år.
– Det är viktigt det fungerar under hela processen och vi tillhandahåller med allt, även lagerhållning. Vi använder till och med kundens egen databas för att boka lagerplats och liknande. På så sätt är vi tillverkningsindustrins förlängda arm när de anlitar externa producenter, säger René van der Plujim.

Det är ett familjeägt företag som startade sin verksamhet 1972. I år satsade de på en öppen och stor monter på Elmia Subcontractor – något som också gav många nyfikna besökare. Framför allt mässans första dag gick över all förväntan.
– Det är kul när man inser att det inte behövs 200 säljare för att komma nära kunderna. Vi är ett enkelt och familjeägt företag, vilket också är den stora tjusningen. Jag har hört här på mässan att det är många som framhäver att de är just familjeägda, säger René van der Plujim.

Publicerad
2014-11-14
Bilder
René van der Plijim, till vänster, tillsammans med Liljenbergs försäljningschef Jonas Bonnevier.
René van der Plijim, till vänster, tillsammans med Liljenbergs försäljningschef Jonas Bonnevier.