Ceratizit hittar rätt besökare på Elmia Verktygsmaskiner

Rätt besökare, nya kundkontakter och möjligheten att få ut sitt budskap. Det är ingredienserna som gör att Ceratizit återvänder till Elmia Verktygsmaskiner. Redan nu är det klart med en rejäl satsning för hela koncernen under mässan 2020.

Satsningen innefattar en större monter med varumärken från hela koncernen. Bland annat ska teknologin bakom högdynamisk svarvning och multiverktyget FreeTurn visas. Målsättningen är att skapa så många kontakter som möjligt som på sikt kan leda fram till nya affärer.

– Kommer du som utställare till en mässa med inställningen att öka försäljningen under de dagarna, då blir du besviken. För oss handlar det i stället om att lära känna marknaden och att stötta industrin som bransch. Det ger dessutom ett tydligt signalvärde när vi som leverantör av teknologiprodukter till svensk tillverkningsindustri syns på mässor, säger Thomas Harder, vd på Ceratizit Scandinavia och fortsätter:

– Givetvis vill vi även få i gång en dialog med kunder och kollegor i branschen. Det blir lite annorlunda samtal på en mässa än i vardagen eftersom kunden kommer till oss under fyra dagar. Den delen är jätteviktig.

Ceratizit jobbar aktivt med marknadsföring inför sina mässor för att få rätt besökare till montern. Såväl annonsering som att bjuda in kunder är självklara inslag. Ibland ordnar de även kundresor från Danmark till Jönköping.

– En lyckad mässa för oss är att vi skapar bra kontakter för framtiden som förhoppningsvis leder till nya affärer på sikt. Vi vill så klart också nå ut med vårt budskap kring de nyheter som presenteras. För att vi ska klara det måste det vara rätt besökare på mässan, vilket inte nödvändigtvis är det samma som många besökare, och det får vi på Elmia Verktygsmaskiner, säger Thomas Harder.

Publicerad
2019-09-02
Bilder
Ceratizit hittar rätt besökare på Elmia Verktygsmaskiner
Ceratizit hittar rätt besökare på Elmia Verktygsmaskiner