Från gågräsklippare till kompakttraktorer

På Elmia Park 26-28 september presenterar John Deere flera nyheter. De ser mässan som en viktig mötesplats där de får möjlighet att träffa inte enbart beslutsfattarna utan även de som använder deras maskiner. 

- Det är en viktig mötesplats för oss och våra kunder. På Elmia Park får vi möjlighet att träffa besökare från flera olika kundsegment bland annat inom kommuner, kyrkogårdsförvaltningar samt fastighetsägare, här kan vi knyta de kontakterna. Golfklubbarna är också en viktig målgrupp för oss, som vi träffar på mässan, säger Britt-Marie Potok, marknadsföringskoordinator, hos John Deere. 

I år presenterar John Deere flera nyheter, exempelvis den kompakta traktorn 2036R och den lite större varianten 4066R. Dessutom finns det gators och gräsklippare med olika utrustning och i olika utföranden, exempelvis modellen 8900A.

En fördel, menar Britt-Marie Potok, är att besökarna numera är mer pålästa, och redan har mycket information om produkterna när de besöker montern, än tidigare. 

- På Elmia Park träffar vi inte bara beslutsfattarna – utan även de som använder maskinerna, och som ofta har stor påverkan på besluten, är på plats. Självklart är det en fördel att vi kan visa och diskutera användningsområden för våra maskiner också med dem. Och trots ett förändrat köpbeteende med allt fler stora inköp via upphandlingar, är det personliga mötet fortsatt viktigt, avslutar Britt-Marie Potok.


Skriv ut din kostnadsfria entrébiljett till Elmia Park här >>  

 

Publicerad
2017-08-16
Bilder
Golfklipparen 8900A är en av nyheterna John Deere visar på Elmia Park. Foto: John Deere
Britt-Marie Potok in action, marknadsföringskoordinator, hos John Deere. Foto: John Deere