Svenska John Deere AB

En bra dag på kontoret för Zach Johnson

John Deere sällar sig till gratulanterna av vinnaren av The Open 2015, Zach Johnson, som figurerar i en ny video i egenskap av företagets varumärkesambassadör inom golfsporten.
I videon, som heter John Deere Golf: Trusted by the Best (och som hittas på YouTube på https://www.youtube.com/watch?v=YGNc1us88SM), följer vi Zach Johnson och hur han upplever John Deere på flera olika sätt.
John Deeres golfutrustning har kopplingar till företagets övriga produktsortiment och det märks i den teknologi som ett lantbruk på 8000 hektar har gemensamt med en 18-håls golfbana.

John Deere varumärkets välkända logo visades på Zach Johnsons golfbag under hela The Open Championship, då han vann Claret Jug på St Andrews efter en slutspelsrunda på fyra hål. Företaget blev en företagssponsor för Zach Johnson 2014 och en del av dess finansiella stöd går till Zach Johnson Foundation, en stiftelse till förmån för barn och familjer i nöd.

John Deere har nyligen förlängt sitt officiella leverantörsavtal för golfbaneutrustning med PGA Tour fram till 2023 och sponsrar golfturneringen John Deere Classic i USA. Denna hålls på TPC Deere Run banan i Illinois veckan före The Open och vanns av Zach Johnson 2012. En annan aspirant på titeln Champion Golfer på St Andrews, Jordan Spieth, vann John Deere Classic för andra gången i år efter sin första seger i PGA Tour där 2013.

I kommentarerna till videon betonas den viktiga roll som greenskeepers och banskötare spelar vid olika sportevenemang världen runt. – Till syvende och sist handlar det om att hjälpa de som håller alla dessa banor och planer i perfekt skick, så att alla som spelar där kan ge sitt allra bästa.

Och som Zach Johnson säger i slutet av videon: – Tack för att ni håller mitt kontor så snyggt!
Publicerad
2015-09-02
Bilder