Elmia Garden Award - Årets Trädgårdsprodukt 2018

Stort massmedialt intresse, bred exponering under Elmia Garden och enorm draghjälp med marknadsföring och PR – produkterna som nomineras till Årets Trädgårdsprodukt får en riktig kanonstart på marknaden! 

Elmia Garden Award är en utmärkelse med tyngd och status i branschen. Eldriven skottkärra, ergonomisk räfsa, fågelholk med webkamera, praktisk odlingsbänk,  en lampa med växtbelysning, odlingskruka i mikrofiber och nu senast 100% Återvunnen jord – genom åren har det presenterats många kloka och smarta lösningar när vinnaren i Årets Trädgårdsprodukt koras.

Syftet med Årets Trädgårdsprodukt är att visa på den kreativitet och produktutveckling som sker inom trädgårdsbranschen. Elmia Garden ger företag, såväl stora som små, chansen att visa upp sina bidrag för en bredare publik inför det slutliga valet som sker under våren. Det mediala intresset är stort – produkterna får stor uppmärksamhet – missa inte chansen att ge din produktlansering extra draghjälp!

Jury och regler

Produkterna bedöms av en jury bestående av erkända namn som Simon Irvine, trädgårdsdesigner på Läckö Slott, Christina Säll, Hemträdgården samt Magnus Åström, Creative Director på Blink. De nominerade bidragen visas i en utställning på Elmia Garden och den slutliga vinnaren offentliggörs sedan vid en pressträff på våren, lagom till trädgårdssäsongens start. Alla de stora facktidningarna, och många dagstidningar, har skrivit om de produkter som hittills fått utmärkelsen.

Anmäl ditt bidrag

Läs mer om vad som gäller för att delta Regler och information för Elmia Garden Award 2018. Sista anmälningsdag är 2017-09-01. Anmäl ditt bidrag här.


Vinnare Årets Trädgårdsprodukt 2018

En japansk stege med en design speciellt anpassad för trädgårdsbranschen vinner utmärkelsen Årets Trädgårdsprodukt 2018, Elmia Garden Award. Stegen är både stabil och slitstark och väckte stort intresse när den premiärvisades för den svenska marknaden. 

– Jag tror att utmärkelsen gör att stegen blir ännu mer känd. Det är en lite udda produkt som gör avtryck direkt. Det som har spridits hittills i sociala medier och bloggar har skapat stor uppmärksamhet. Det är väldigt roligt att den vann, det är en produkt som gör branschen en tjänst och den är verkligen värd uppmärksamheten, säger Lasse Pahlberg, VD för ARS - Nakaya Scandinavia AB, som är generalagent för japanska Hasegawa som är världsledande tillverkare av den japanska stegen.