Mässans viktiga roll i världen

Familjeföretaget SCHUNK ställer ut på 150 mässor världen över varje år. Mässorna utgör den viktigaste kanalen för att visa upp företagets produkter och lösningar för kunderna. I maj finns det svenska dotterbolaget SCHUNK Intec på plats i Jönköping. Deras anledning är enkel. Elmia Automation är ensam i sitt slag.

- Mässor är vår absolut viktigaste kanal för att nå ut på bred front. Det är en integrerad del av vår process för att attrahera befintliga och nya kunder. Som mässbesökare får man en unik möjlighet att lära känna oss som företag och våra produkter på nära håll. Samtidigt kan man titta närmare på andra nyheter i branschen och träffa kollegor från hela världen. Ingen broschyr, webbsida eller katalog kan erbjuda allt det på samma gång, säger Tomas Berg, marknadschef på SCHUNK Intec AB.
Under Elmia Automation kommer SCHUNK Intec att visa upp ett komplett erbjudande i sin monter. Några exempel är lösningar för robotiserad maskinbetjäning och pallettväxling samt en ny, spännande robotarm. SCHUNKs välkända gripdon har en självklar roll i montern. 

- Elmia Automation är den enda mässan av sitt slag i norra Europa där hela branschen samlas på samma plats. Det finns ingen annan mässa i Sverige som visar upp så många robotar i rörelse och kompletta automationslösningar under ett tak. Jag tycker att man ska tillfället i akt och åka till Jönköping i maj, säger Tomas Berg.


SCHUNK är ett familjeägt företag med 2100 anställda. De är marknadsledare i Europa på gripdon till industrirobotar och världens största tillverkare av hydrauliskt expanderande chuckar samt svarvchucksbackar.

Publicerad
2014-04-10
Bilder
Tomas Berg