Lockande nyheter och möten

Snart är det äntligen mässdags! Marcus Dimpker, Category Manager på Babyland, har siktet inställt på Allt för Barn & Baby och många givande mässmöten.

 

Marcus Dimpker, Category Manager, Babyland.

– Jag ser fram emot att träffa mina leverantörer i lugn och ro och att tidigt kunna ta del av de nyheter som jag inte hunnit se på den stora babymässan i Köln, där det också är mycket annat på agendan. Flera av de svenska leverantörerna ställer ju inte heller ut i Köln, så jag tror att det blir ett bra tillfälle att träffas på Elmia.

Babyland har varit i branschen sedan 1959, då företaget startade försäljning av  barnvagnar i ett begränsat sortiment från en butik på Hornsgatan i Stockholm. Intresset för trender inom barn- och babyprodukter har alltid varit stort, liksom kunskapen.

– Tittar vi på mindre produkter skulle jag säga att det är mycket EKO-produkter på gång och där tror jag de som är i framkant ligger bra till hos kunderna. Det finns helt klart en efterfrågan på den typen av produkter. Konsumenterna blir mer medvetna om både miljö och övriga omständigheter kring produktion. Inom barnvagnar skulle jag säga att vi influeras mer av produkter som tidigare använts mer söderöver i Europa, bland annat för att de anpassas till våra förhållanden, men också för att man tittar mer på utseende och trender som förälder och inte bara på vad som är praktiskt.

Att Allt för Barn & Baby arrangeras på Elmia i Jönköping är en fördel, menar Marcus Dimpker.

– Elmia ligger bra till för många. Jag sitter ju i Stockholm och har själv en bit att resa för att ta mig till Jönköping. Men av erfarenhet från tidigare år på Elmia är det ju mycket praktiskt med hotell i anslutning till mässan. Det har dessutom varit mycket trevliga mässor, så jag hoppas att det kan bli lite samma atmosfär i år.

Publicerad
2016-09-15
Bilder
Marcus Dempker, Category Manager på Babyland, ser fram mot mässdagarna och många möten. Foto: Privat.