Logosol lockar med extra allt

Som ett globalt företag med försäljning av träbearbetningsmaskiner till cirka 60 länder ser Logosol Elmia Wood som en extra viktig mötesplats. Härnösandsföretaget, med specialiteten portabel träbearbetning, träffar både sina svenska slutkunder och sina internationella återförsäljare på världens största skogsmässa.

– Vi gör totalt fler än 100 mässor över världen på ett år. På Elmia Wood samlar vi det bästa av det bästa. Vi kommer med extra allt, säger Malte Frisk, vd på Logosol.

Med bred erfarenhet av mässor och lång historik av att medverka på Elmia Wood ser han en positiv utveckling.

– Vi upplever att både kvalitet och kvantitet har gått upp. Vi vill möta användare av våra maskiner. Ur det perspektivet har de senaste mässorna varit mycket lyckosamma för oss.

 

Uppskattad hemmaplan

Med sin stark internationella prägel i försäljningen uppskattar Logosol också att få vara på hemmaplan.

– Vi träffar kunder och återförsäljare på mässor över hela världen.  Men vi märker att många av våra internationella gäster uppskattar lite extra att komma ”hem” till oss. Besökstrycket som Elmia Wood innebär gör det också roligare för våra svenska kunder att besöka mässan, så vi räknar med full fart alla dagar.

Elmia Wood brukar vara ett naturligt skyltfönster för att lansera nya produkter. Och Logosol lovar nyheter.

– Vi har investerat tungt i produktutveckling de senaste åren. Exakt vad vi kommer att presentera på Elmia håller vi på ett litet tag till. Men ingen som är intresserad av portabel träbearbetning kommer att bli besviken, lovar Malte Frisk.

 

Vad ser du annars mest fram emot mest inför mässan?

– Fint väder och härliga kundmöten. Vi har goda erfarenheter av att göra affärer direkt på mässan.

 

Fakta Logosol

Logosol, med huvudkontor i Härnösand,  är världens största försäljare av portabla sågverk i aluminium, en teknik som vi blivit företagets signum. Tillverkningen sker till största del av underleverantörer. Försäljning finns i över 60 länder.

Publicerad
2017-06-01
Bilder