Om Kampanjen I Love Toa

I samband med Världstoalettdagen genomför WaterAid kampanjen I love Toa med syfte att öka kunskapen om sanitetskrisen i världen och samla in pengar för att fler människor ska få tillgång till sanitet. Ett antal toaletter designade av välkända personer kommer att ställas ut i gallerian Mood Stockholm och ligga uppe på kampanjsidan www.ilovetoa.se. Mellan den 15-22 november kan du rösta på din favorit. För varje röst som läggs, skänker kampanjens huvudsponsorer 10 kronor till WaterAids arbete. 

”I dessa delar av världen handlar det inte om tillgång till en WC utan snarare om enklare sanitetslösningar, men vi vill använda oss av WCn som en symbol som vi i Sverige kan relatera till”, säger  Cecilia Chatterjee-Martinsen, generalsekreterare WaterAid.

I kampanjen I love Toa samarbetar WaterAid med huvudsponsorerna Gustavsberg, Svenska PostkodLotteriet och Indiska samt samarbetspartners Panduro och Mood Stockholm.

Publicerad
2013-11-17