Adria satsar i år stort på förstagångsköparna

Med serien Altea vill Adria nå den målgrupp som vill ha en ny husvagn till ett lägre pris.

– De har kanske lånat av kompisar eller köpt begagnat tidigare, men tycker nu att det är dags för en ny husvagn i ordets rätta bemärkelse, säger Ronny Johansson, försäljningschef för Adria i södra Sverige.

Adria Altea serien är omgjord inifrån och ut. Praktiskt och funktionellt är ledorden på de nya modellerna. I Altea har man satsat på en större arbetsyta i köket och rymliga lådor. Spisen är inskjuten längs med väggen, vilket ger arbetsyta framför.

–  Vi ville kunna erbjuda en ny och modern vagn för under 200 000 kronor, säger Ronny Johansson.

Adria är bara en av de husvagnstillverkare på mässan som gör en satsning på ett lägre prissegment. De presumtiva husvagnsköparna ska istället för att leta begagnade objekt, istället lockas köpa nytt och modernt.

I de nya modellerna har man satsat på rymd och funktionalitet, mer än på lyx och flärd.

–  Vi tror mycket på den nya Altea och att det finns en efterfrågan på en modell i den här prisklassen, säger Ronny Johansson.

Av Adrias 49 utställningsfordon på mässan är det också de marknadsledande husbilarna Corall och Axxess som drar besökare.

–  De är storsäljarna i mellanklassen, tillägger Ronny Johansson.

Publicerad
2013-09-12